Δημόσιο Νηπιαγωγείο Τραχωνίου
Ευτυχία Νικολάου
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδι και πειραματισμό θα ανακαλύψουν τους μαγνήτες και θα ασχοληθούν με δραστηριότητες STEAM
SIENCE - ΕΠΙΣΤΗΜΗ
TECHNOLOGY - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ENGINEERING - ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ART - ΤΕΧΝΗ
MATHEMATICS - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1η Δοκιμασία - Science/Επιστήμη
Για
να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την ενασχόληση μας με τους μαγνήτες,
χρησιμοποιήσαμε σαν αφόρμηση το παραμύθι "Ο Γιαννάκης και οι μαγνήτες".
Αρχικά
διαβάσαμε την ιστορία και κάναμε κάποιες προφορικές ερωτήσεις στα
παιδιά, οι οποίες μας κίνησαν την περιέργεια και το ενδιαφέρον, να
θέλουμε ν' ασχοληθούμε και να μάθουμε όσα πιο πολλά μπορούμε για τους
μαγνήτες.
Πιο κάτω είναι η ιστορία με τις ερωτήσεις της:
Ο
Γιαννάκης είναι ένα αγοράκι που η μαμά του του ράβει μία στολή και δε
θέλει να τη δει ο γιος της πριν την τελειώσει.Εκείνος περίεργος, πάει τη
νύχτα στο εργαστήρι της και ρίχνει κάτω τις καρφίτσες. Τι να κάνει
τώρα; Βλέπει ένα μαγνήτη και... μαζεύει τις καρφίτσες:.
Το
άλλο βράδυ ξαναπάει και ρίχνει κάτω τα υφάσματα. Δεν ανησυχεί όμως και
παίρνει πάλι το μαγνήτη! Αλλά... δε γίνεται τίποτα. ΜΑ ΓΙΑΤΙ;;;
Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε εμείς την απάντηση στο Γιαννάκη:
Πρώτα πρώτα πού χρησιμοποιούμε τους μαγνήτες;
Γνωρίζετε ότι οι μαγνήτες κρατούν την πόρτα του ψυγείου κλειστή.
Γνωρίζετε ότι οι μαγνήτες στερεώνουν το κούμπωμα στις τσάντες χειρός;
Γνωρίζετε ότι οι μαγνήτες χρησιμοποιούνται για ανύψωση αυτοκινήτων σε μια μάντρα για ανακύκλωση;
Γνωρίζετε ότι οι γερανοί με γιγαντιαίους μαγνήτες χρησιμοποιούνται για να βγάλουν και να πάρουν τα μέταλλα από τις χωματερές;
Μετά
από αυτό τα παιδιά ήθελαν να ανακαλύψουν αντικείμενα της τάξης που
μαγνητίζονται - έλκονται και αντικείμενα που δεν μαγνητίζονται -
απωθούνται από τους μαγνήτες.
Μια
γρήγορη έρευνα μέσα στην τάξη και αρκετά αντικείμενα είχαν συλλεγεί για
πειραματισμό. Κάναμε τις προβλέψεις μας και άρχισαν οι πειραματισμοί.
Μετά
τους πειραματισμούς, τα παιδιά χώρισαν τα αντικείμενα σε αυτά που
έλκονται και σε αυτά που απωθούνται από τους μαγνήτες. Δεν μπορούσαμε
όμως να τα αφήσουμε επάνω στο τραπέζι μας. Τι έπρεπε να κάνουμε για να
μπορούμε να τα βλέπουμε συνέχεια και να μην τα ξεχάσουμε;
Κάναμε καταγραφή, ζωγραφίσαμε και γράψαμε σε χαρτόνι τα αντικείμενα που έλκονται και απωθούνται από τους μαγνήτες.
Θέλαμε
κάτι περισσότερο. Θέλαμε να κάνουμε ομαδούλες με τα αντικείμενα μας.
Φωτογραφίσαμε τα αντικείμενα. Φτιάξαμε ένα μεγάλο μαγνήτη και ένα ροζ
συννεφάκι και κολλήσαμε στο μαγνήτη τα αντικείμενα που έλκονται και στο
συννεφάκι τα αντικείμενα που απωθούνται.
Θέλαμε
όμως να τα πάμε και στο σπίτι, να τα δείξουμε του μπαμπά και της
μαμάς. Έτσι σε φύλλο εργασίας, χωρίσαμε τα αντικείμενα που έλκονται και
απωθούνται από το μαγνήτη. Κόψαμε τις εικόνες και τις κολλήσαμε στη
σωστή στήλη.
Παίξαμε παιχνίδια για να εμπεδώσουμε καλύτερα ποιά αντικείμενα έλκονται και ποιά απωθούνται από τους μαγνήτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου